fbpx

Optima Inwentaryzacja

Wymagania do prawidłowego wykonania inwentaryzacji:

  • OPTIMA ERP wszystkie dokumenty zatwierdzone oraz zrealizowane (FS, WZ, MM, RW, PW, RWS, PWP, FSK, WZK) lub usunięte (usuniecie dokumentu w OPTIMA ERP skutkuje usunięciem dokumentu w WMS)
  • OPTIMA ERP – RO może być w buforze
  • WMS – wszystkie dokumenty muszą być zrealizowane lub usunięte (usuniecie dokumentu w WMS skutkuje usunięciem dokumentu w ERP OPTIMA)

Jeżeli powyższe wymagania nie zostaną spełnione to wystąpi problem z realizacją zamówień po inwentaryzacji.

Aby rozpocząć inwentaryzację należy wykonać:

  1. Otwórz nowy arkusz z inwentaryzacją: Optima ERP -> Handel -> (Magazyn) Inne -> Inwentaryzacja. Po pojawieniu się okna należy dodać nowy „Arkusz wypełniony” oraz skonfigurować go zgodnie z poniższym zdjęciem:




  2. Wyznaczamy magazyn, który jest obsługiwany przez system WMS. Naciskamy „piorun”. Następnie odznaczamy bufor i zapisujemy dokument.



  3. Następnie uruchom Futuriti WMS i otwórz zakładkę Inne -> Inwentaryzacja. Po otwarciu okna powinien być widoczny podgląd arkuszy zatwierdzonych w Comarch ERP Optimie.



  4. Następnie w Futuriti WMS wybierz arkusz i przekaż go do realizacji.

Realizacja inwentaryzacji

  1. Aby rozpocząć odczyt produktów z lokalizacji, przejdź do głównego menu, i następnie do zakładki „Inne” -> „Inwentaryzacja”.



  2. Dodaj odczyty „Dodaj Odczyt +”.

  3. Zeskanuj lokalizację (gniazdo składowania). Jeśli testujesz aplikację i nie masz dostępnych kodów z regionami, możesz wpisać je ręcznie w oparciu o strukturę magazynu np. KOM-001-001-001-1 lub wybrać z listy.



  4. Zeskanuj towary znajdujące się w wybranej lokalizacji.



  5. Po zeskanowaniu wszystkich towarów z wybranego położenia, zamknij lokalizację poprzez ponowny jej skan (albo wpisz ją ręcznie lub wybierz z listy).




  6. Wykonaj ponownie punkt 3. dla innych lokalizacji całego magazynu. W przypadku braku lokalizacji, pomiń etap skanowania ich – przeskanuj tylko towar.

  7. Jeżeli zakończyłeś skanowanie wybranych lokalizacji, które zostały już zamknięte. Zatwierdź odczyt.



  8. Jeżeli chcesz dodać nowe odczyty, wróć do punktu 2.

    Gdyby pojawił się jakieś problemy zerknij na poniższe artykuły:
    – Usuwanie pozycji w odczycie
    – Poprawa zatwierdzonego odczytu 
    – Sposoby skanowania produktów

  9. Po zakończeniu realizacji wszystkich odczytów (zeskanowania wszystkich towarów z każdej lokalizacji), zamknij inwentaryzację poprzez kliknięcie w górny przycisk z numerem dokumentu „AI/…/…” lub przejście do zakładki „Menu” -> „Dokumenty” -> „AI/…/…”. Na koniec użyj przycisk „Zakończ”.


    lub

     

  10. Przejdź do aplikacji FuturitiStocktaking, następnie użyj przycisk „Pobierz dane z WMS”. Po pojawieniu się zamkniętych odczytów ze statusem „DoWczytania” i przenieś je do ERP Optima poprzez przycisk „Wczytaj do ERP”. Prawidłowe zakończenie wczytywania danych zakończy się komunikatem „Zakończono wczytywanie do ERP” oraz zmianą statusu na „Wczytane”.



  11. Jeżeli pojawi się status „Błędy”, należy przeczytać opis po prawej stronie i go wyeliminować. Zazwyczaj może on być spowodowany np. niezatwierdzeniem jakiegoś dokumentu.



  12. Wróć do programu ERP Optima do zakładki inwentaryzacja i zakończ ją klikając czerwony „piorun”. Po pojawieniu się kolejnego okna, zatwierdzamy przekształcenie dokumentu. Po stronie systemu Futuriti WMS dokument inwentaryzacji zostanie automatycznie zatwierdzony.




  13. Inwentaryzacja została zakończona. W programie ERP Optima widoczne są już nowe dokumenty przyjęć oraz rozchodów wewnętrznych (PWAI oraz RWAI, zależnie od konfiguracji programu mogą wymagać zatwierdzenia poprzez wyciągnięcie ich z bufora), które wyrównały stany magazynowe na zeskanowane produkty (Nie wymagają wykonania akcji w Futuriti WMS). Możesz kontynuować codzienną pracę.

 

Czy ten artykuł był pomocny?
0 out Of 5 Stars
5 Stars 0%
4 Stars 0%
3 Stars 0%
2 Stars 0%
1 Stars 0%
Jak możemy usprawnić ten artykuł?
Please submit the reason for your vote so that we can improve the article.
Czy potrzebujesz pomocy?
Spis treści

Czy aby na pewno mierzysz w magazynie wszystko, co powinieneś?

Wiedza jest kluczem do przetrwania oraz wyskalowania biznesu – zwłaszcza w obecnym, dynamicznie rozwijającym się środowisku. Im więcej aspektów mierzysz, tym więcej z nich możesz zoptymalizować.

W trosce o Twój magazyn, zespół Futuriti przygotował zestaw wskaźników efektywności, które pomogą Ci zoptymalizować pracę magazynu, usprawnić pracę i zredukować koszty.

Pobierz checklistę ze wskaźnikami i sprawdź!

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych Podając swój adres mailowy zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Futuriti w celu zapisania do listy mailingowej i wysyłania newslettera. Newsletter będzie zawierał informacje eksperckie na temat zarządzania magazynem wysokiego składu, branży e-commerce a także o produktach, usługach, promocjach lub nowościach Futuriti. Zgodę można w każdej chwili cofnąć.
Obiecujemy nie spamować ! Będziesz otrzymywać tylko wartościowe treści.

W Futuriti tworzymy zaawansowane technologicznie systemy IT oraz wdrażamy, rozwijamy i integrujemy systemy Comarch ERP.
Jako Złoty Partner Comarch zapewniamy naszym Klientom wysokiej jakości obsługę na wszystkich etapach współpracy.

Umów się na prezentację

Jesteś zainteresowany WMS Futuriti? Wypełnij poniższy formularz – odezwiemy się do Ciebie i pokażemy, w jaki sposób zwiększysz efektywność swojego magazynu!

Prowadzisz sprzedaż e-commerce? Możesz sprzedawać więcej ale Twój magazyn nie wyrabia? Skontaktuj się z nami! Pomożemy

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.